اتوموبی: زیرساخت هوشمندی است که برای تسهیل فرایند فروش آنلاینِ تأمینکنندگان کالا به کاربران یا مشتریان به کار میرود. واسطهگری و تسهیلگری: نقشی است که اتوموبی بین تأمینکننده و مصرفکننده نهایی ایفا میکند و در ازای آن، مبلغی را تحت عنوان کمیسیون از خریداران دریافت میکند. کاربر، مشتری یا مصرفکننده نهایی: شخص حقیقی یا حقوقی که برای خرید کالا در اتوموبی ثبتنام کرده است. طبق قانون تجارت الکترونیک، مشتری یا مصرفکننده کسی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفهای، اقدام به خرید کالا یا خدمات میکند. حساب کاربری مشتری: حسابی است که افراد برای خرید کالا در اتوموبی ایجاد کردهاند. تأمینکننده: شخص حقیقی یا حقوقی که برای فروش کالا در بستر اتوموبی ثبتنام کرده است. ثبت سفارش نهایی: زمانی که مبلغ مندرج در پیشفاکتور، بهصورت کامل به حساب درگاههای پذیرنده اتوموبی واریز شود، سفارش کاربر نهایی میشود. روز کاری: هر روزی که امکان خدمترسانی متعارف وجود دارد. طبق این شرایط و قوانین، روزهای پنجشنبه، جمعه و سایر تعطیلات رسمی، روز کاری محسوب نمیشوند.
2.1 ایجاد حساب کاربری: هر کاربر برای استفاده از خدمات اتوموبی و عضویت در آن باید یک حساب کاربری ایجاد کند. برای ایجاد حساب کاربری، اشخاص حقیقی باید حداقل ۱۸ سال تمام شمسی داشته باشند. تکمیل فرم مشخصات شامل نام، نام خانوادگی، شماره ملی و شماره تلفن همراه نیز ضروری است. در مورد اشخاص حقوقی، نماینده شرکت اقدام به ایجاد حساب کاربری به نام شرکت میکند و در این صورت، اطلاعات ثبتی شرکت مانند نام کامل و شناسه ملی شرکت در اداره ثبت شرکتها، به همراه مشخصات نماینده شرکت باید در فرم مشخصات تکمیل شود. 2.2. تطابق اطلاعات کاربری: اطلاعات کاربری هر مشتری، از جمله نام و نام خانوادگی، باید با اطلاعات مدارک شناسایی مطابقت داشته باشد. در صورت عدم تطابق، فروشگاههای اینترنتی مجاز به ارائه خدمات به این مشتریان نخواهند بود. بنابراین، خریداران باید با وارد کردن شماره ملی یا شماره پاسپورت (برای مشتریان غیرایرانی) و خرید با کارت بانکی که با هویت سفارشدهنده یکسان است، اقدام به ثبت سفارش کنند. این امر به منظور جلوگیری از سوءاستفادههای احتمالی مانند خرید با کارتهای سرقتشده و موارد مشابه نظیر فیشینگ انجام میشود. 2.3. تعداد حسابهای کاربری: هر شخص، اعم از حقیقی و حقوقی، فقط مجاز به افتتاح یک حساب کاربری در اتوموبی با کد ملی معین است. 2.4. صحت اطلاعات: کاربران مسئولیت صحت اطلاعات مندرج در حساب کاربری خود را میپذیرند و متعهد میشوند که در صورت تغییر در هر بخشی از این اطلاعات، حساب کاربری خود را در اتوموبی بهروز کنند. وارد کردن اطلاعات نادرست ممکن است منجر به محرومیت کاربر از خدمات اتوموبی شود و کاربر نمیتواند به این موضوع اعتراض کند. 2.5. تأیید پیامها: هر کاربر با ثبتنام در اتوموبی و ایجاد حساب کاربری به نام خود، صحت انتساب همه پیامهای صادره از حساب کاربری خود را میپذیرد و حق هرگونه اعتراض یا ادعای آتی مبنی بر انکار، تردید یا جعل دادههای پیامهای ارسالی را از خود سلب و ساقط میکند. 2.6. احراز هویت: در شرایط خاصی که ممکن است احراز هویت کاربر از سوی شرکت ضروری تشخیص داده شود، در صورت عدم همکاری کاربر، شرکت حق انسداد حساب او را خواهد داشت.
3.1. پیشنهاد و قبول سفارش: نهایی کردن ثبت سفارش در اتوموبی به منزله پیشنهاد قطعی انجام معامله از سوی مشتری است. ارسال کالا از سوی تأمینکننده - بهصورت مستقیم یا غیرمستقیم از طریق اتوموبی - به منزله قبول و پذیرش پیشنهاد مشتری است. بنابراین، هر پیشنهاد و قبولی که در بستر اتوموبی صورت میگیرد، منجر به انعقاد یک قرارداد مستقل بین کاربر و تأمینکننده میشود. اتوموبی فقط واسطه انعقاد این قرارداد است و صرفاً زیرساخت خریدوفروش را برای تأمینکننده و مشتری مهیا میکند. از این رو، اتوموبی هیچگونه مسئولیتی اعم از حقوقی و کیفری در قبال اتفاقات مربوط به آن کالا یا خدمات در مقابل کاربران، تأمینکنندگان و اشخاص ثالث نخواهد داشت. همچنین خریدار با نهایی کردن ثبت سفارش خود قبول کرده است که اتوموبی مبلغی را تحت عنوان کمیسیون از ایشان دریافت میکند. لازم به ذکر است این کمیسیون روی قیمت نهایی کالا درج شده است و مبلغی به فاکتور خریدار اضافه نمیشود. 3.2. پیگیری سفارشها: کلیه سفارشهای ثبت شده در سایت اتوموبی از طریق پیام کوتاه در صف پردازش قرار میگیرند. همچنین، سفارشها از طریق بخش «سفارشات» سایت اتوموبی قابل پیگیری و مشاهده هستند. اتوموبی همواره نهایت دقت و تلاش خود را برای ارسال و تحویل کلیه سفارشهای ثبت شده انجام میدهد. با این حال، در صورتی که موجودی محصولی در اتوموبی به پایان برسد، حتی پس از سفارشگذاری مشتری، اتوموبی حق کنسل کردن آن سفارش یا استرداد وجه را دارد. مشتری نیز میتواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند. 3.3. سبد خرید: افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچگونه حقی برای مشتری ایجاد نمیکند. همچنین، تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزودهشده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین، به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند توصیه میشود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمت کالاها روبهرو نشوند. سفارش تنها زمانی نهایی میشود که کاربران مبلغ مندرج در پیشفاکتور را بهصورت کامل به حساب اتوموبی واریز کنند. اتوموبی هیچگونه مسئولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است، ندارد. 3.4. اصلاح مبالغ اشتباه: در صورتی که مبلغ کالا به دلایل فنی یا خطای سیستم، بهاشتباه درج شده باشد و مبالغ واقعی متفاوت از مبلغ درجشده باشد، اتوموبی مجاز است مبلغ را اصلاح کند. ثبت سفارش کاربر، حتی اگر نهایی شده باشد، حقی برای وی ایجاد نمیکند. 3.5. جایگزینی کالای موجود: در صورتی که کالای سفارشدادهشده موجود نباشد و کاربر وجه را بهحساب اتوموبی واریز کرده باشد، اتوموبی میتواند با موافقت مشتری کالای دیگری را جایگزین کند. در غیر این صورت، وجه به همان حسابی که از آن پرداخت شده، مسترد میشود. 3.6. سفارش تعداد بالا: از آنجا که اتوموبی یک وبسایت خردهفروشی آنلاین است، سفارش یک کالا به تعداد بالا مغایر با هدف مصرف خریدار است. در صورت ثبت سفارشاتی با تعداد اقلام زیاد، لازم است پیش از ارسال، سفارش مشتریان توسط اتوموبی بررسی شود. در این موارد، پرداخت وجه و تسویه قبل از ارسال کالا الزامی است؛ در غیر این صورت، سفارش با هماهنگی مشتری کنسل شده و در صورت واریز وجه، مبلغ پرداختشده طی ۲۴ تا ۷۲ ساعت کاری بهحساب مشتری عودت داده خواهد شد. 3.7. حضور در زمان تحویل: کاربر موظف است در زمان مقرر، در آدرسی که در درخواست کالا یا خدمات ثبت شده، حضور داشته باشد؛ در غیر این صورت، اتوموبی مجاز است معادل هزینه ایابوذهاب را از اعتبار او کسر یا از وی وصول کند. وصول این مبلغ، نفیکننده اختیار شرکت برای انسداد حساب کاربری کاربر یا لغو سفارش اخیر نخواهد بود. 3.8. آدرس تحویل: تحویل سفارش در آدرسی که بهطور دقیق مشخص نشده (مثل پلاک و واحد) یا در اماکن عمومی مانند مراکز خرید، کافه، رستوران، هتل و موارد مشابه امکانپذیر نیست. لازم است که آدرس تحویل، قابل استناد باشد. 3.9. خسارت در هنگام حملونقل: اتوموبی همواره نهایت تلاش خود را میکند تا کلیه سفارشها در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان در سراسر کشور برسد. با توجه به بستهبندی ایمن و استاندارد مرسولات و همچنین بیمه بودن تمامی کالاها، خواهشمند است در هنگام تحویل بسته، از سلامت محصول مطمئن شوید و در صورت آسیبدیدگی کالا از تحویل گرفتن آن خودداری نمایید. 3.10. درخواست فاکتور: خریداران حداکثر تا 2 روز بعد از ثبت سفارش و قطعی شدن آن، فرصت دارند درخواست ارسال فاکتور را از طریق واحد پشتیبانی اتوموبی ثبت کنند. 3.11. نقص سفارش: حتما هنگام تحویل سفارش خود اقلام سفارش را بررسی کنید و در صورت مغایرت یا کم بودن اقلام کالاهای تحویل شده با سفارش شما، به مامور تحویل اعلام کرده و از تحویل گرفتن سفارش خودداری کنید.
4.1. مالکیت معنوی: کلیه مالکیت معنوی و فکری اتوموبی و همه ملحقات آن، از جمله نام، علامت تجاری و خدمات ارائهشده تحت این نام، متعلق به اتوموبی است. کاربران فقط اجازه استفاده محدود و غیرانحصاری از خدمات اتوموبی را تحت شرایط و قوانین حاضر دارند، بدون اینکه این استفاده، حقی برای آنها نسبت به مالکیت نرمافزار اتوموبی یا سایر حقوق معنوی مربوطه ایجاد کند یا اجازه استفاده از نام، علامت تجاری، لوگو و غیره را به آنها اعطا کند. 4.2. مطالب و محتوای اتوموبی: همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات اتوموبی مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوها، موارد قابل دانلود و کپی، دادهها و کلیه محتوای تولید شده توسط اتوموبی، جزو اموال اتوموبی محسوب میشود و حق استفاده و نشر همه مطالب موجود و در دسترس، در انحصار اتوموبی است. هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای اتوموبی محفوظ میدارد. علاوه بر این، اسکریپتها و اسامی خدمات ایجاد شده توسط اتوموبی و علائم تجاری ثبتشده نیز در انحصار اتوموبی هستند و هرگونه استفاده با مقاصد تجاری، پیگرد قانونی دارد. کاربران مجاز به بهرهبرداری و استفاده از لیست محصولات، مشخصات فنی، قیمت و هرگونه استفاده از مشتقات وبسایت اتوموبی یا هر یک از خدمات یا مطالب، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری و هرگونه استفاده از دادهکاوی، ربات یا روشهای مشابه جمعآوری دادهها و ابزارهای استخراج نیستند و کلیه این حقوق بهصراحت برای اتوموبی محفوظ است. 4.3. تغییر و بازتولید نرمافزار: کاربران نمیتوانند نرمافزار اتوموبی را تغییر دهند، بازتولید یا بازنویسی کنند یا از آن برای تولید یک برنامه مشابه استفاده کنند. بدیهی است در صورت نقض این بند، طبق ضوابط و مقررات مربوطه در مراجع ذیصلاح، قابل پیگرد کیفری خواهد بود. 4.4. استفاده از نرمافزار: کاربران مجاز به استفاده از خدمات نرمافزار اتوموبی جز در شرایط مقرر در این شرایط و قوانین نیستند و حق اجاره، فروش و بهطورکلی انتقال نرمافزار اتوموبی و حقوق ناشی از آن یا نمایش عمومی آن را نخواهند داشت. 4.5. دسترسی غیرمجاز: کاربران نمیتوانند به هیچیک از سرویسها، برنامهها و شبکههای مرتبط با سرورهای اتوموبی بهصورت غیرمجاز دسترسی پیدا کنند یا در این راستا تلاشی انجام دهند. همچنین، نمیتوانند با استفاده از مهندسی معکوس یا مترجم وارون، به کد سطح بالا یا زبان ماشین دست پیدا کنند. بدیهی است در صورت نقض این بند، طبق ضوابط و مقررات مربوطه در مراجع ذیصلاح، قابل پیگرد کیفری خواهد بود. 4.6. مشابهسازی و استفاده در برنامههای دیگر: کاربران نمیتوانند برنامه اتوموبی را مشابهسازی کنند یا بخشی از آن را درون برنامه دیگری استفاده کنند.
5.1. رعایت قوانین: کاربران هنگام استفاده از خدمات اتوموبی، موظف به رعایت کلیه قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران اعم از قوانین جزایی، مدنی، مالی و تجاری مربوط به کاربر هستند. 5.2. مطالعه قوانین: کاربر متعهد میشود پیش از استفاده از نرمافزار اتوموبی، کلیه شرایط و قوانین ذکر شده را بهدقت مطالعه کند؛ زیرا با ثبتنام و استفاده از اتوموبی، کاربر میپذیرد که مفاد شرایط و قوانین حاضر و قرارداد خرید را بهدقت مطالعه کرده و قبول دارد و هرگونه ادعا یا اعتراض آتی در این خصوص را از خود سلب میکند. 5.3. تغییرات شرایط: اتوموبی ممکن است شرایط استفاده از خدمات نرمافزار خود را در طول زمان تغییر دهد. این تغییرات از طریق نرمافزار اتوموبی، پیامک، ایمیل یا روشهای دیگر به کاربر اطلاعرسانی خواهد شد. این امر بهمنزله ابلاغ به کاربر محسوب میشود و استفاده مجدد از نرمافزار، به منزله قبول شرایط جدید است. بدیهی است کاربر حق دارد شرایط جدید را نپذیرد. در این صورت، کاربر نباید از نرمافزار برای ثبت سفارش جدید یا نهایی کردن آن استفاده کند؛ زیرا استفاده از نرمافزار در هر نوبت، منوط به امضای قرارداد مربوط به همان زمان است. البته، برای حفظ حقوق مکتسبه کاربر، ثبت سفارشی که پیش از اعمال تغییرات جدید ثبت و نهایی شده است، بر اساس قراردادی که در زمان نهایی شدن سفارش وجود داشته، انجام خواهد شد. 5.4. حساب کاربری: کاربر مجاز نیست حساب کاربری خود را برای استفاده در اختیار سایر اشخاص، اعم از حقیقی و حقوقی و بهویژه افراد زیر ۱۸ سال قرار دهد یا آن را به هر نحو به دیگری منتقل کند. در صورت تخلف، مسئولیت همه اقدامات انجامشده توسط دیگران به عهده صاحب حساب کاربری است. 5.5. مسئولیت حساب کاربری: مسئولیت همه فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری انجام میشود، مطلقاً به عهده شخص کاربر است. بنابراین، ضروری است کاربر در نگهداری اطلاعات حساب کاربری خود، از جمله نام کاربری و رمز عبور، نهایت دقت را داشته باشد و مانع استفاده دیگران از آن شود. همچنین، در صورت ظن به دسترسی ثالث به حساب کاربری، کاربر باید در اولین فرصت ممکن، رمز عبور را تغییر دهد و در صورت لزوم، اتوموبی را مطلع کند. کاربر متعهد است که در استفاده از خدمات اتوموبی، تمامی قوانین جمهوری اسلامی ایران را رعایت کرده، نرمافزار را برای اهداف قانونی به کار گیرد و در همه حال، با در نظر گرفتن حیثیت تجاری نرمافزارهای اتوموبی، اقدامی نکند که اعتبار نرمافزارهای اتوموبی را خدشهدار کند. مسئولیت هر نوع اقدام کاربر که منجر به بروز آسیب بدنی، جانی یا مالی به خود یا دیگری شود، به عهده کاربر است و اتوموبی در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت. 5.6. استفاده از کارت غیرمجاز: مسئولیت استفاده از هرگونه کارت سرقتی، غیرمجاز و موارد مشابه از سوی کاربر، صرفاً بر عهده کاربر است و مسئولیتی متوجه اتوموبی نمیکند. 5.7. استفاده تجاری: مشتری تنها مجاز است از اتوموبی برای رفع نیازهای شخصی استفاده کند و باید از استفاده تجاری از خدمات آن اجتناب کند. در صورت تخلف، چهار برابر هزینه کالا و خدمات انجامشده، بهعنوان حداقل خسارت، از متخلف اخذ خواهد شد. وصول این مبلغ نافی حق اتوموبی برای طرح دعوای مطالبه خسارت احتمالی مازاد نخواهد بود. بدیهی است این حکم شامل اشخاصی که مطابق مقررات نرمافزار بهعنوان تأمینکننده ثبتنام میکنند، نمیشود. 5.8. مسدود کردن حساب: کاربر میپذیرد که اتوموبی میتواند هر زمان، به صلاحدید خود و بدون نیاز به ارائه هیچگونه دلیلی، یک حساب کاربری را مسدود کند و مانع استفاده کاربر از خدمات اتوموبی شود. 5.9. استفاده از اطلاعات پس از اتمام خدمات: کاربر متعهد است که پس از اتمام خدمات، از اطلاعاتی که در نتیجه استفاده از خدمات اتوموبی کسب کرده، استفاده نکند و از ذخیره این اطلاعات، اعم از ذخیره در دستگاه تلفن همراه یا موارد دیگر، اجتناب کند. 5.10. پذیرش تغییرات: کاربر متعهد است همه تغییرات، الحاقات و اصلاحاتی را که توسط اتوموبی از طریق پیامک، ایمیل یا نرمافزار اتوموبی در خصوص استفاده از خدمات اتوموبی و شرایط آن برای کاربر ارسال میشود، مطالعه کرده و در صورت موافقت، آن را تأیید کند. تأیید مزبور ممکن است در قالب یک علامت، کلمه، عدد، عبارت نام تایپشده و امثال آن باشد که به سند ارسالی الحاق میشود و همانند امضای دستنویس، دارای آثار حقوقی است و امضاکننده را به مفاد سندی که به طریق مزبور امضا کرده، متعهد میکند. لازم به ذکر است استفاده کاربر از اتوموبی و اقدام به خرید از آن، در حکم قبول و موافقت با شرایط و قوانین است. 5.11. بستههای تشویقی: طرحهای تشویقی به منظور ایجاد تجربه خریدی خوب برای کاربران در نظر گرفته شده و روزانه در این بخش تعدادی از محصولات با تخفیف ویژه عرضه میشود. این کالاها تنها برای ساعاتی محدود امکان سفارشگذاری دارند. کاربر میپذیرد که بستههای تشویقی اختصاصی (و نه بستههای تشویقی عمومی) برای استفاده شخصی وی در نظر گرفته شده و باید از انتقال یا فروش آنها اجتناب کند. 5.12. غیرقابلتبدیل به وجه نقد: کاربر میپذیرد که اعتبار ناشی از بستههای تشویقیِ پیشبینیشده در این شرایط و قوانین، غیرقابلتبدیل به وجه نقد است و نمیتواند وجه معادل بستههای تشویقی را از اتوموبی مطالبه کند. 5.13. تخلف در درخواست و قبول سفارش: درصورتیکه فردی با مشخصات هویتی معین بهصورت همزمان، هم به عنوان «کاربر» برای کالا یا خدمات درخواست ارسال کند و همان فرد (یا شخصی با تبانی او) این درخواست را بهعنوان «تأمینکننده» قبول کند، عمل مزبور تخلف قلمداد میشود و اتوموبی را مجاز میکند که چهار برابر هزینه کالا و خدمات فوق را بهعنوان حداقل خسارت مفروض، از متخلف یا متخلفین به نحو تضامنی وصول کند. در شرایطی که این مبلغ تکافوی جبران خسارت را نکند، اتوموبی مجاز خواهد بود خسارت مازاد را هم به همان ترتیب مطالبه کند. وصول این مبالغ، نافی حق شرکت برای انسداد حساب کاربری مذکور نیست. در صورتی که وابستگان یک فرد با همکاری وی اقدام مشابهی انجام دهند یا کاربران به هر شکل، نسبت به شرکت اعمال حیله و تقلب کنند و موجب ضرر شرکت شوند، مشمول همین حکم خواهند بود. 5.14. جبران خسارت: کاربر تعهد میکند از انجام هر فعل یا ترک فعلی که منجر به ورود خسارت مادی یا معنوی به اتوموبی یا تأمینکننده شود، خودداری کند؛ در غیر این صورت، ضامن جبران خسارت وارده خواهد بود و اتوموبی در این خصوص حق طرح هرگونه دعوی را خواهد داشت. 5.15. نظرات کاربران: هدف از ایجاد بخش نظرات در اتوموبی، اشتراکگذاری تجربه خرید و کاربری محصولات است. در این بخش، هر کاربر مجاز است در چهارچوب شرایط و قوانین سایت، نظرات خود را به اشتراک بگذارد و پس از بررسی کارشناسان تأیید، نظرش را روی سایت مشاهده کند. بدیهی است اگر قوانین سایت در نظرات کاربری رعایت نشود، تأیید نخواهد شد و در نتیجه در سایت به نمایش درنمیآید. اتوموبی در قبال درستی یا نادرستی نظرات منتشر شده مسئولیتی ندارد. نمایش نظرات کاربران در سایت، بههیچوجه به معنی تأیید فنی اتوموبی درباره محتوای نظر نیست. لذا از کاربران محترم تقاضا میشود نظرات را تنها بهعنوان یکی از منابع تصمیمگیری خود در نظر بگیرند و بررسیهای بیشتری انجام دهند.
6.1. استفاده از اطلاعات کاربر: اطلاعات کاربر تنها برای ارائه خدمات، ثبت و نهاییسازی سفارش و فرایندهای سرویس اتوموبی استفاده میشود. 6.2. پذیرش شرایط: کاربران میپذیرند و اعلام میکنند که متن حریم خصوصی اتوموبی را مطالعه کرده و آن را قبول دارند.
7.1. نقش واسطهای اتوموبی: با توجه به اینکه اتوموبی صرفاً نقش یک واسطه را دارد، هیچگونه تضمینی در خصوص کیفیت کالا، صلاحیت و مهارت تأمینکنندگان، زمان دریافت کالا و کیفیت سرویسی که تأمینکنندگان به کاربر ارائه میدهند، نخواهد داشت. البته اتوموبی بر اساس امتیازهای دادهشده به تأمینکنندگان توسط کاربران پیشین، همه تلاش خود را برای اطلاعرسانی شفاف و آگاهیبخشی به کاربران انجام میدهد. 7.2. عملکرد اشخاص ثالث: اتوموبی هیچگونه مسئولیتی در خصوص عملکرد اشخاص ثالث (مانند هکرها) که ممکن است موجب ایجاد نقص یا اشکال در حساب کاربری کاربر شود، نخواهد داشت. 7.3. سازگاری نرمافزار: اتوموبی هیچ ادعایی درباره اجرا شدن برنامه اتوموبی در تمامی سختافزارها، دستگاههای تلفن همراه یا شبکههای ارتباطی ندارد. 7.4. نمایندگی: اتوموبی در هیچ نقطهای از کشور، نمایندگی فروش یا خدمات پس از فروش ندارد و کلیه سرویسها و تراکنشهای مالی، تنها از طریق دفتر مرکزی پردازش میشود. 7.5. قوه قهریه: تمامی شرایط و قوانین مندرج، در شرایط عادی قابل اجراست و در صورت بروز هرگونه از موارد قوه قهریه، اتوموبی هیچگونه مسئولیتی در آن شرایط نخواهد داشت.
8.1. شرایط کلی بازگشت کالا: اتوموبی شرایطی برای بازگشت کالا فراهم کرده تا مشتریان بتوانند با اطمینان خرید کنند. شما میتوانید کالاهای خریداریشده ظرف مدت 7 روز در موارد زیر بازگشت دهید: نقص فنی قطعه: اگر قطعه خریداریشده دارای عیب فنی باشد که در زمان تحویل قابل تشخیص نباشد. خرابی یا ایراد فیزیکی قطعه: اگر قطعه خریداری شده داران آسیب فیزیکی باشد که در هنگام تحویل کالا قابل مشاهده باشد، باید هنگام تحویل از دریافت قطعه خودداری کنید و کالای آسیب دیده را تحویل نگیرید. کالای با آسیب فیزیکی بعد از تحویل توسط شما و تایید سلامت فیزیکی آن قابل مرجوع شدن نمیباشد. لطفا حتما هنگام تحویل سفارش خود از سلامت فیزیکی کالاها در حضور پیک اطمینان حاصل کنید و در صورت وجود آسیب فیزیکی، از تحویل گرفتن گرفتن آن کالا خودداری کنید. عدم تطابق با سفارش: اگر قطعه ارسالشده با سفارش شما (مدل، برند، کد فنی یا مشخصات دیگر) مطابقت نداشته باشد. انصراف از خرید: مشتری میتواند در صورتی که بستهبندی قطعه باز نشده باشد، کالا سالم و قابل فروش مجدد باشد، درخواست انصراف از خرید را ارائه دهد. جدا نشدن لیبل روی کالا: خدمات پس از فروش اتوموبی تنها در صورتی درخواست مشتری مبنی بر بازگرداندن کالای فروشندگان را میپذیرد که لیبل بارکد که روی کالا نصب شده است، جدا نشده باشد. 8.2. استثناها: برخی کالاها تحت هیچ شرایطی قابل بازگشت نیستند، از جمله: قطعاتی که به دلیل نصب نادرست دچار آسیب شدهاند. لوازم یدکی مصرفی (مانند فیلترها، روغنها، لنت ترمز) پس از استفاده یا باز کردن پلمپ آنها. قطعات سفارشی که مخصوص یک مدل خاص خودرو و با درخواست مشتری تولید یا وارد شدهاند. کالاهایی که دارای گارانتی میباشند مانند ضبط، باند، باتری و غیره. در صورت وجود مشکل در کالا، با گارانتی شرکت مورد نظر تماس حاصل کنید. 8.3. فرایند بازگشت کالا: برای بازگشت کالا، مشتری باید مراحل زیر را طی کند: ثبت درخواست: از طریق تماس با پشتیبانی اتوموبی به شماره تماس مندرج در سایت یا ثبت درخواست مرجوعی از صفحه پروفایل کاربر. بررسی درخواست: درخواست شما توسط تیم پشتیبانی بررسی میشود و در صورت تأیید، راهنماییهای لازم برای بازگشت کالا ارائه خواهد شد. ارسال کالا: کالا باید در بستهبندی اولیه و توسط فقط پست پیشتاز یا چاپار به آدرس انبار ارسال شود. برای جلوگیری از آسیبدیدگی در حین حمل، لطفاً از بستهبندی مناسب استفاده کنید. همچنین همه لوازم جانبی و اقلام همراه کالا اصلی را ارسال نمایید. توجه: در صورت ارسال کالا با حملکنندههایی غیر از پست یا چاپار، اتوموبی کالا را تحویل نخواهد گرفت. عودت وجه: پس از رسیدن کالا به انبار اتوموبی و در صورت تایید کارشناسان اتوموبی مبنی بر رعایت شرایط بازگشت کالا، وجه کالا طی ۴۸ ساعت کاری به شماره حسابی که با آن سفارش ثبت شده است یا شماره حساب دیگری که به نام فرد ثبت نامکننده در سایت باشد واریز میگردد. از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش اتوموبی جداً، خودداری کنید. در صورتی که سفارش شما شامل اقلام هدیه باشد و قصد مرجوع کردن کل سفارش را دارید، حتما باید هدیه نیز همراه سفارش عودت داده شود. در غیر این صورت مبلغ هزینه ارسال از سفارش کسر و مابقی مبلغ به شما عودت داده خواهد شد. برچسبزدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. 8.4. هزینه برگشت کالا مشکل از طرف فروشگاه باشد: اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش اتوموبی برسد، هزینههای ارسال به عهده اتوموبی است. مشتری انصراف دهد: در صورت انصراف از خرید، هزینه بازگشت کالا بر عهده مشتری خواهد بود و هزینه ارسال اولیه از مبلغ بازپرداخت کسر میشود.
برای هرگونه سؤال یا درخواست بازگشت کالا، میتوانید با تیم پشتیبانی ما از طریق شماره تماس زیر در ارتباط باشید: ۰۲۱۹۱۶۹۳۸۲۸